!-- nuffnang -->

Monday, April 8, 2013

Masam Manis Sotong





















Masam Manis Sotong

Dulu-dulu kalo abah balik bawa sotong jer..mesti mak tanya nak masak apa??hehehe...masam manis sotong ler...my feverot...perot pun happy...waktu jalan2 dekat pasar tani nampak sotong besar2..murah pulak tu...zaaass terus beli..hahaha...dalam kepala terus teringat sotong masam manis...meleleh air liur terus...

Saya bukan nak cerita resepi, semua orang tahu cara nak masak benda ni, tapi saya nak cerita bahan yang masukkan dalam masakan ni...satu mangkuk ni saya makan sorang jer..bukan kerana melahap punya pasal..coz husband x berapa minat sotong...dia ada lauk lain..hahaha..berbalik pada cerita asal...saya tambahkan ACV dalam masam manis sotong ni...selalunya sotong akan liat sedikit tetapi bila masukkan ACV ni  rasa dia wallaaaaaaaa....try la...opppss...ACV tu Apple Cider Vinegar....ACV yang saya guna jenama kimball..gambar dekat bawah sebagai rujukan jer....







No comments:

Post a Comment